ITIL® 4 Foundation Training

Nivå: Foundation

Starta din ITIL 4 certifieringsresa på rätt sätt! Kursen ger den kunskap som krävs för att klara en ITIL 4 Foundation Certifiering. Kursen hjälper dig att utforska ITIL 4’s digitala IT-operativa modell (end-to-end) för skapande, leverans och kontinuerlig förbättring av teknikrelaterade produkter och tjänster och hur teknik och IT-team tillsammans utgör en central roll i en bredare affärsstrategi.

Nyckelfunktioner:

  • Välj bland On-Demand moduler och lärarledda sessioner
  • ITIL 4 Foundation certifiering ingår (provet görs i samband med kursen, alternativt erbjuds en certifierings-voucher)
  • Efter kursen finns möjlighet att rådgöra med lärare
  • Övningsprov, förberedelsefrågor och ytterligare information ingår

Du kommer lära dig att:

  • Förbereda dig och klara ITIL 4 Foundation certifieringen
  • Identifiera möjligheter att utforma IT-praxis med hjälp av ITIL riktlinjer
  • Kommunicera med IT-team med hjälp av ITIL 4 terminologi och koncept
  • Utforska tjänstevärdekedjan (service value chain), samt olika praxis för hantering av IT-tjänster (ITSM)
  • Förstå vikten av att integrera IT med verksamheten

Certifications/Credits:

PMI 18 PDU

Välj den utbildningsform som passar dig bäst

BLANDAT LÄRANDE

On-demand och online lärarträffar

Fritt nyttjande under 12 månader av ITIL 4 Foundation On-Demand moduler, kursmaterial och lärarsupport

  • Mer än 300 exam prep frågor
  • Digital ITIL Foundation Handbook
  • Exam voucher inkluderad

LIVE, LÄRARLEDD

Klassrum och självstudier

  • 3-dagars instruktörsledd kurs
  • Övningsprov och testfrågor
  • Möjlighet till individuell instruktörscoaching efter kursen
  • ITIL 4 Foundation certifiering ingår (certifiering sker i samband med kursen eller som certifierings-voucher)

PREMIUM UTBILDNING

Klassrum, On-demand och självstudier

12 månaders obegränsat nyttjande av

  • On-Demand ITIL 4 Foundation moduler, kursmaterial och lärarstöd
  • 3 dagars lärarledd klassrumsbaserad kurs
  • Mer än 300 exam prep frågor
  • Digital ITIL Foundation Handbook
  • Personlig coachning av lärare
  • Exam voucher inkluderad

FÖRETAGSINTERN UTBILDNING

Teamträning

  • Använd denna eller någon annan utbildning i ditt företag
  • Fullskalig programutveckling
  • Levereras när, var och hur du vill
  • Blandade utbildningsmodeller
  • Skräddarsytt innehåll
  • Coaching av ett expertteam

Anpassa kurs och innehåll efter teamets behov

Kontakta oss

Utveckla dig och ditt team med anpassade eller öppna kurser alternativt e-learning

Learning Tree erbjuder kundanpassad utbildning hos er, öppna kurser i Stockholm, London eller Washington, möjlighet att delta via våra Anywhere centers (Malmö, Göteborg, Linköping, Stockholm eller Borlänge) eller olika former av e-learning med lärarstöd. Läs mer på www.learningtree.se/priser .

On-demand och online lärarträffar

ITIL Blended training utbildningsinformation

  • Innehåll I ITIL 4 Foundation On-Demand kurs

    Detta alternativ ger dig 12 månaders fritt nyttjande av en On-Demand ITIL 4 Foundation kurs med erfarna lärare, kurs- och övningsmaterial, exam prepp frågor och support för att ge dig förutsättningar för att ta en ITIL 4 Foundation certifiering, exam vuocher är inkluderad i priset. Studera när och var som helst med ITIL 4 foundation appen.

Utbildningsplan On-Demand

  • ITIL 4 Foundation On-Demand Modules

    Module 00: Course Introduction: ITIL 4 Foundation

    • The Nature of the Class
    • Agenda
    • AXELOS ITIL 4 Schema
    • Available Resources

    Module 01: Exam Tips

    • Understanding the Exam Process
    • Exam Questions and Grading
    • Taking the Exam
    • Using the Practise Exams

    Module 02: High-Level Service Management and Introduction

    • Where are Services and Service Management Today?
    • Introduction to the Key Elements of ITIL 4:
      • Service Value System (SVS)
      • Four Dimensions Model

    Module 03: Key Concepts

    • 15 Terms
    • Practical Application
    • Axel Car Hire

    Module 04: Services Defined

    • What is a Service?
    • Service Provision
    • Service Offering
    • Service Relationship Management
    • Organisational Service Management

    Module 05: Service Offerings & Relationship

    • Goods
    • Provisioning
    • Consumption

    Module 06: Putting it All Together

    Module 07: The Service Relationship Model

    Module 08: Axel Car Hire Example

    • Value
    • Value Co-Creation
    • Utility
    • Warranty
    • Cost
    • Outcome
    • Output
    • Risk

    Module 09: Critically of Value

    • Utility
    • Warranty

    Module 10: The Dimensions of Service Management

    • Overview of the Four Dimensions
    • Organisations & People
    • Information & Technology
    • Partners & Suppliers
    • Value Streams & Processes
    • Organisation & People
    • Culture

    Module 11: Information & Technology

    • The Changing Role of Technology
    • The Value of Technology
    • The Importance of Data

    Module 12: Partners & Suppliers

    • Making it All Work
    • Partners & Suppliers
    • Contracts and Agreements

    Module 13: Value Streams and Processes

    • The Service Value System
    • The Service Value Chain
    • Value Streams
    • Processes

    Module 14: ITIL’s Service Value System (SVS)

    • The Objectives
    • The Purpose
    • Overview

    Module 15: SVS Components

    • Governance
    • Practises
    • Service Value Chain
    • The Impact of a Poor SVS

    Module 16: Overview of ITIL’s Service Value Chain (SVS)

    • Value Chain Activities
    • What’s included, What’s not
    • Triggers
    • Service value Streams
    • Key Exam Tip

    Module 17: SVS – Plan

    • The Purpose
    • What’s Included

    Module 18: SVS - Improve

    • The Purpose
    • What’s Included

    Module 19: SVS - Engage

    • The Purpose
    • What’s Included

    Module 20: SVS - Design & Transition

    Module 21: SVS – Obtain/Build & Deliver & Support The Purpose

    • What’s Included

    Module 22: ITIL’s 7 Guiding Principles What They Do

    • How They Help
    • What They Are
    • Exam Tip
    • Focus on Value

    Module 23: Start Where You Are Definition

    • How it Works

    Module 24: Progress Iteratively with Feedback Definition

    • Application
    • Collaborate & Promote Visibility
    • Definition
    • Application
    • Agile, Lean & DevOps

    Module 25: Think and Work Holistically Definition

    • Implications
    • Keep it Simple and Practical
    • Why Simple is Important
    • Practical Solutions

    Module 26: Optimise & Automate Technology VS. Human Oversight

    • Benefits of Automation

    Module 27: Introduction to Key ITIL Practises Introduce the Concept of a “Practise”

    • Introduce the Three Groups of ITIL Practises
    • General Management
    • Service Management
    • Technical Management

    Module 28: General Management Practises Purpose Statements

    • Information Security Management
    • Relationship Management
    • Supplier Management

    Module 29: Continual Improvement The Purpose

    • The Scope
    • Key Activities
    • Methods and Models
    • Approaches – Lean, Agile, DevOps

    Module 30: The Continual Improvement Model What Does it Say?

    • How it Works

    Module 31: Continual Improvement & Guiding Principles The Details

    • Collaborate & Promote Visibility

    Module 32: Service Management Practises (SMP) Discuss the Purpose of:

    • IT Asset Management
    • Monitoring and Event Management
    • Release Management
    • Service Configuration Management

    Module 33: SMP Change Control The Definition

    • The Importance of Change Control
    • Emergency Change

    Module 34: SMP Incident Management The Definition

    • The Purpose
    • The Process

    Module 35: Problem Management The Purpose

    • The Definition
    • Phases

    Module 36: SMP Service Requests Management The Definition

    • The Purpose
    • Types of Requests
    • Guidelines

    Module 37: SMP The Service Desk The Purpose

    • The Function
    • Practical Application

    Module 38: Service Level Management (SLM) The Purpose

    • The Definition
    • Skills and Competencies

    Module 39: Information Analysis for SLM The Process

    • Information Sources

    Module 40: Technical Management Practises Discuss the Purpose of:

    • Deployment Management
    • Review the Discussed ITIL Practises

    Module 41: Conclusion Review Exam Content

    • Final Thoughts on Taking the Exam

ITIL 4 Foundation FAQs

  • Vilka förkunskapskrav finns det?

    Du behöver inga speciella förkunskaper för att delta.

  • Vilket stöd och hjälp får jag av ITIL 4 Foundation appen?

    Den officiella appen för IOS enheter hjälper dig med övningsfrågor och håller redan på vad du lärt och vad som återstår på utbildningsresan.

    • STUDERA: Över 300 scenarier med frågor och svar, förklaringar och kopplingar till relevanta begrepp
    • ÖVA: Testa dina kunskaper genom att svara på frågor som spänner över alla 5 lifecycles
    • ÖVNINGSEXAMS: Genomför ett antal övningscertifieringar för att på bästa sätt förbereda dig för den riktiga certifieringen
    • EXTRAMATERIAL: massor av extra material för att på bästa sätt förbereda dig inte bara för certifieringen utan också för det praktiska arbetet och följ dina framsteg kontinuerligt
    • ENKELT ATT ANVÄNDA: Det har aldrig varit enklare, följ bara trestegsmodellen: lär, öva och genomför övningsexams
    • UNIKT MATERIAL: Frågorna och svaren hittar du bara i denna app och har författats av en ITIL expert. Frågorna är liknar precis de som förekommer i den riktiga certifieringen.
  • Vilket On-Demand material kommer jag få tillgång till?

    Vi har listat innehållet i On-Demand kursen ovan. Det inkluderar 4,5 timmars on demand innehåll och 2 testcertifieringar.

Klassrum och självstudier

Note: This course runs for 3 dagar

  • 27 - 29 nov 9:00 - 4:30 CET Stockholm / Online (AnyWare) Stockholm / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 11 - 13 mar 9:00 - 4:30 CET Stockholm Stockholm Boka Din Kursplats

  • 10 - 12 jun 9:00 - 4:30 CEST Stockholm Stockholm Boka Din Kursplats

  • 16 - 18 sep 9:00 - 4:30 CEST Stockholm Stockholm Boka Din Kursplats

  • 13 - 15 jan 9:00 - 5:00 GMT London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 24 - 26 feb 9:00 - 5:00 GMT London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 6 - 8 apr 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 5 - 7 maj 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 1 - 3 jul 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 5 - 7 aug 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 21 - 23 okt 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 18 - 20 dec 9:00 - 5:00 EST Herndon, VA / Online (AnyWare) Herndon, VA / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 22 - 24 jan 9:00 - 5:00 EST Alexandria, VA / Online (AnyWare) Alexandria, VA / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 27 - 29 jan 9:00 - 5:00 EST Rockville, MD / Online (AnyWare) Rockville, MD / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 3 - 5 feb 9:00 - 5:00 EST New York / Online (AnyWare) New York / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 12 - 14 feb 9:00 - 5:00 EST Ottawa / Online (AnyWare) Ottawa / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 19 - 21 feb 9:00 - 5:00 EST Toronto / Online (AnyWare) Toronto / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 24 - 26 feb 9:00 - 5:00 EST Herndon, VA / Online (AnyWare) Herndon, VA / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 6 - 8 apr 9:00 - 5:00 EDT New York / Online (AnyWare) New York / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 15 - 17 apr 9:00 - 5:00 EDT Rockville, MD / Online (AnyWare) Rockville, MD / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 6 - 8 maj 9:00 - 5:00 EDT Alexandria, VA / Online (AnyWare) Alexandria, VA / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 22 - 24 jul 9:00 - 5:00 EDT Ottawa / Online (AnyWare) Ottawa / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 29 - 31 jul 9:00 - 5:00 EDT Rockville, MD / Online (AnyWare) Rockville, MD / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

Kurs med startgaranti

När du ser symbolen för “Guaranteed to Run” vid ett kurstillfälle vet du att kursen blir av. Garanterat.

ITIL Bas Lärarledd kursinformation

  • Course Preparation

    Innan kursstart kommer du att få en studiehandledning för kursen. Studiehandledningen innehåller den officiella kursplanen för en ITIL Foundation certifiering, vilken du bör studera.

ITIL Bas Lärarledd Utbildningsplan

  • Key Concepts of Service Management

    • Service
    • Utility
    • Warranty
    • Customer
    • User
    • Service management
    • Sponsor
  • Key Concepts of Value Creation

    • Cost
    • Value
    • Organisation
    • Outcome
    • Output
    • Risk
    • Utility and Warranty
  • Key Concepts of Service Relationships

    • Service offering
    • Service relationship management
    • Service provision
    • Service consumption
  • Seven Guiding Principles

    • Focus on Value
    • Start Where You Are
    • Progress Iteratively with Feedback
    • Collaborate and Promote Visibility
    • Think and Work Holistically
    • Keep it Simple and Practical
    • Optimise and Automate
  • Four Dimensions of Service Management

    • Organisations and People
    • Information and Technology
    • Partners and Suppliers
    • Value Streams and Processes
  • Components of the ITIL Service Value System

    • Plan
    • Improve
    • Engage
    • Design & Transition
    • Obtain/Build
    • Deliver and Support
  • ITIL Practises

    • General Management Practises
    • Service Management Practises
    • Technical Management Practises
  • How Key ITIL Practises Fit within the Service Value Chain

    • Continual Improvement
    • Change Control
    • Incident Management
    • Problem Management
    • Service Request Management
    • Service Desk
    • Service Level Management

ITIL 4 Foundation FAQs

  • What is ITIL 4?

    ITIL 4 provides you with comprehensive guidance for the management of information technology in the modern service economy. The ITIL 4 framework is built on established ITSM practises and expands itself to the wider context of customer experience, value streams and digital transformation, as well as embracing new ways of working, such as Lean, Agile, and DevOps.

  • Who should attend this ITIL training course?

    Those interested in controlling IT costs, improving IT service quality, and balancing IT resources. All IT professionals, IT project managers, IT managers, IT project or team members, network operators, business process analysts, IT architects, consultants, systems integrators, help desk managers and staff, planners, managed service providers, outsourcers, application developers, and other IT-related positions.

  • What background do I need?

    No specific experience is required.

  • How should I prepare for this course?

    Before your event, you will be sent a Pre-Course Study Guide. The Pre-Course Study Guide also contains the official ITIL Foundation Certificate syllabus, which you should read.

  • What is ITIL?

    The Information Technology Infrastructure Library (ITIL) is a customisable framework for good practise of IT services and infrastructure. ITIL was developed in the 1980s by the Central Computer and Telecommunications Agency, which later became the Office of Government Commerce (OGC), a governmental organisation in the United Kingdom. ITIL has evolved to become the world-wide de facto standard for IT service management and encompasses multiple components of IT service management.

    ITIL is the most recognised Service Management framework in IT. The framework enables IT to better align to the business and solve specific operational needs. ITIL is not about creating things like projects do, it’s about delivering IT services that demonstrate real value to the organisation.
  • What is ITIL used for?

    IT service management ensures organisations effectively and professionally manage and support the people, processes and technologies within a business environment. By applying the ITIL service management practises covered in this and other ITIL courses, organisations can reduce costs, improve Return on Investment (ROI), enhance productivity, and maintain a consistent standard for service delivery.
  • What is the cost of the exam?

    The cost of the ITIL 4 exam for Foundation certification is over $300 when purchased through a testing centre, but the exam is included as part of your course tuition fee at no extra charge.
  • What is ITIL 4 Foundation certification and why should I earn it?

    ITIL 4 certification is the most recent version of ITIL available. It is a requirement for further ITIL 4 certifications. Learn More about ITIL 4 ›
  • How do I get the ITIL 4 certification Foundation Certificate?

    To earn this certification, you must:
    • Sit for the ITIL 4 Foundation exam, administered on the last day of training or via PeopleCert’s online proctoring service.
    • Score a 65% on the exam in 60 minutes

Klassrum, On-demand och självstudier

Note: This course runs for 3 dagar

  • 27 - 29 nov 9:00 - 4:30 CET Stockholm / Online (AnyWare) Stockholm / Online (AnyWare)

  • 11 - 13 mar 9:00 - 4:30 CET Stockholm Stockholm

  • 10 - 12 jun 9:00 - 4:30 CEST Stockholm Stockholm

  • 16 - 18 sep 9:00 - 4:30 CEST Stockholm Stockholm

  • 13 - 15 jan 9:00 - 5:00 GMT London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 24 - 26 feb 9:00 - 5:00 GMT London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 6 - 8 apr 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 5 - 7 maj 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 1 - 3 jul 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 5 - 7 aug 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 21 - 23 okt 9:00 - 5:00 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 18 - 20 dec 9:00 - 5:00 EST Herndon, VA / Online (AnyWare) Herndon, VA / Online (AnyWare)

  • 22 - 24 jan 9:00 - 5:00 EST Alexandria, VA / Online (AnyWare) Alexandria, VA / Online (AnyWare)

  • 27 - 29 jan 9:00 - 5:00 EST Rockville, MD / Online (AnyWare) Rockville, MD / Online (AnyWare)

  • 3 - 5 feb 9:00 - 5:00 EST New York / Online (AnyWare) New York / Online (AnyWare)

  • 12 - 14 feb 9:00 - 5:00 EST Ottawa / Online (AnyWare) Ottawa / Online (AnyWare)

  • 19 - 21 feb 9:00 - 5:00 EST Toronto / Online (AnyWare) Toronto / Online (AnyWare)

  • 24 - 26 feb 9:00 - 5:00 EST Herndon, VA / Online (AnyWare) Herndon, VA / Online (AnyWare)

  • 6 - 8 apr 9:00 - 5:00 EDT New York / Online (AnyWare) New York / Online (AnyWare)

  • 15 - 17 apr 9:00 - 5:00 EDT Rockville, MD / Online (AnyWare) Rockville, MD / Online (AnyWare)

  • 6 - 8 maj 9:00 - 5:00 EDT Alexandria, VA / Online (AnyWare) Alexandria, VA / Online (AnyWare)

  • 22 - 24 jul 9:00 - 5:00 EDT Ottawa / Online (AnyWare) Ottawa / Online (AnyWare)

  • 29 - 31 jul 9:00 - 5:00 EDT Rockville, MD / Online (AnyWare) Rockville, MD / Online (AnyWare)

Kurs med startgaranti

När du ser symbolen för “Guaranteed to Run” vid ett kurstillfälle vet du att kursen blir av. Garanterat.

ITIL Obegränsad åtkomst kursinformation

  • Fritt nyttjande av ITIL 4 Foundation klassrums- och On-Demand kurser

    Detta premiumalternativ ger dig 12 månaders fritt nyttjande av en On-Demand ITIL 4 Foundation kurs och den klassrumsbaserade 3 dagars kursen. Du får tillgång till erfarna lärare, kurs- och övningsmaterial, exam prepp frågor och support för att ge dig förutsättningar för att ta en ITIL 4 Foundation certifiering, exam vuocher är inkluderad i priset. Studera när och var som helst med ITIL 4 foundation appen.

Utbildningsplan On-Demand

  • ITIL 4 Foundation On-Demand Modules

    Module 00: Course Introduction: ITIL 4 Foundation

    • The Nature of the Class
    • Agenda
    • AXELOS ITIL 4 Schema
    • Available Resources

    Module 01: Exam Tips

    • Understanding the Exam Process
    • Exam Questions and Grading
    • Taking the Exam
    • Using the Practise Exams

    Module 02: High-Level Service Management and Introduction

    • Where are Services and Service Management Today?
    • Introduction to the Key Elements of ITIL 4:
      • Service Value System (SVS)
      • Four Dimensions Model

    Module 03: Key Concepts

    • 15 Terms
    • Practical Application
    • Axel Car Hire

    Module 04: Services Defined

    • What is a Service?
    • Service Provision
    • Service Offering
    • Service Relationship Management
    • Organisational Service Management

    Module 05: Service Offerings & Relationship

    • Goods
    • Provisioning
    • Consumption

    Module 06: Putting it All Together

    Module 07: The Service Relationship Model

    Module 08: Axel Car Hire Example

    • Value
    • Value Co-Creation
    • Utility
    • Warranty
    • Cost
    • Outcome
    • Output
    • Risk

    Module 09: Critically of Value

    • Utility
    • Warranty

    Module 10: The Dimensions of Service Management

    • Overview of the Four Dimensions
    • Organisations & People
    • Information & Technology
    • Partners & Suppliers
    • Value Streams & Processes
    • Organisation & People
    • Culture

    Module 11: Information & Technology

    • The Changing Role of Technology
    • The Value of Technology
    • The Importance of Data

    Module 12: Partners & Suppliers

    • Making it All Work
    • Partners & Suppliers
    • Contracts and Agreements

    Module 13: Value Streams and Processes

    • The Service Value System
    • The Service Value Chain
    • Value Streams
    • Processes

    Module 14: ITIL’s Service Value System (SVS)

    • The Objectives
    • The Purpose
    • Overview

    Module 15: SVS Components

    • Governance
    • Practises
    • Service Value Chain
    • The Impact of a Poor SVS

    Module 16: Overview of ITIL’s Service Value Chain (SVS)

    • Value Chain Activities
    • What’s included, What’s not
    • Triggers
    • Service value Streams
    • Key Exam Tip

    Module 17: SVS – Plan

    • The Purpose
    • What’s Included

    Module 18: SVS - Improve

    • The Purpose
    • What’s Included

    Module 19: SVS - Engage

    • The Purpose
    • What’s Included

    Module 20: SVS - Design & Transition

    Module 21: SVS – Obtain/Build & Deliver & Support The Purpose

    • What’s Included

    Module 22: ITIL’s 7 Guiding Principles What They Do

    • How They Help
    • What They Are
    • Exam Tip
    • Focus on Value

    Module 23: Start Where You Are Definition

    • How it Works

    Module 24: Progress Iteratively with Feedback Definition

    • Application
    • Collaborate & Promote Visibility
    • Definition
    • Application
    • Agile, Lean & DevOps

    Module 25: Think and Work Holistically Definition

    • Implications
    • Keep it Simple and Practical
    • Why Simple is Important
    • Practical Solutions

    Module 26: Optimise & Automate Technology VS. Human Oversight

    • Benefits of Automation

    Module 27: Introduction to Key ITIL Practises Introduce the Concept of a “Practise”

    • Introduce the Three Groups of ITIL Practises
    • General Management
    • Service Management
    • Technical Management

    Module 28: General Management Practises Purpose Statements

    • Information Security Management
    • Relationship Management
    • Supplier Management

    Module 29: Continual Improvement The Purpose

    • The Scope
    • Key Activities
    • Methods and Models
    • Approaches – Lean, Agile, DevOps

    Module 30: The Continual Improvement Model What Does it Say?

    • How it Works

    Module 31: Continual Improvement & Guiding Principles The Details

    • Collaborate & Promote Visibility

    Module 32: Service Management Practises (SMP) Discuss the Purpose of:

    • IT Asset Management
    • Monitoring and Event Management
    • Release Management
    • Service Configuration Management

    Module 33: SMP Change Control The Definition

    • The Importance of Change Control
    • Emergency Change

    Module 34: SMP Incident Management The Definition

    • The Purpose
    • The Process

    Module 35: Problem Management The Purpose

    • The Definition
    • Phases

    Module 36: SMP Service Requests Management The Definition

    • The Purpose
    • Types of Requests
    • Guidelines

    Module 37: SMP The Service Desk The Purpose

    • The Function
    • Practical Application

    Module 38: Service Level Management (SLM) The Purpose

    • The Definition
    • Skills and Competencies

    Module 39: Information Analysis for SLM The Process

    • Information Sources

    Module 40: Technical Management Practises Discuss the Purpose of:

    • Deployment Management
    • Review the Discussed ITIL Practises

    Module 41: Conclusion Review Exam Content

    • Final Thoughts on Taking the Exam

Premium Utbildning FAQs

  • Vilka förkunskapskrav finns det?

    Du behöver inga speciella förkunskaper för att delta.

  • Vilket stöd och hjälp får jag av ITIL 4 Foundation appen?

    Den officiella appen för IOS enheter hjälper dig med övningsfrågor och håller redan på vad du lärt och vad som återstår på utbildningsresan.

    • STUDERA: Över 300 scenarier med frågor och svar, förklaringar och kopplingar till relevanta begrepp
    • ÖVA: Testa dina kunskaper genom att svara på frågor som spänner över alla 5 lifecycles
    • ÖVNINGSEXAMS: Genomför ett antal övningscertifieringar för att på bästa sätt förbereda dig för den riktiga certifieringen
    • EXTRAMATERIAL: massor av extra material för att på bästa sätt förbereda dig inte bara för certifieringen utan också för det praktiska arbetet och följ dina framsteg kontinuerligt
    • ENKELT ATT ANVÄNDA: Det har aldrig varit enklare, följ bara trestegsmodellen: lär, öva och genomför övningsexams
    • UNIKT MATERIAL: Frågorna och svaren hittar du bara i denna app och har författats av en ITIL expert. Frågorna är liknar precis de som förekommer i den riktiga certifieringen.
  • Vilket On-Demand material kommer jag få tillgång till?

    Vi har listat innehållet i On-Demand kursen ovan. Det inkluderar 4,5 timmars on demand innehåll och 2 testcertifieringar.

Teamträning

Questions about which ITIL training is right for you?

call 08-506 668 00




100% Satisfaction Guaranteed

Your ITIL Training Comes with a 100% Satisfaction Guarantee!*

  • If you are not 100 % satisfied, you pay no tuition fee!
  • No advance payment required for most products.
  • Tuition fee can be paid later by invoice - OR - at the time of checkout by credit card.

*Partner-delivered courses may have different terms that apply. Ask for details.

Stockholm / Online (AnyWare)
Stockholm
Stockholm
Stockholm
London / Online (AnyWare)
London / Online (AnyWare)
London / Online (AnyWare)
London / Online (AnyWare)
London / Online (AnyWare)
London / Online (AnyWare)
London / Online (AnyWare)
Herndon, VA / Online (AnyWare)
Alexandria, VA / Online (AnyWare)
Rockville, MD / Online (AnyWare)
New York / Online (AnyWare)
Ottawa / Online (AnyWare)
Toronto / Online (AnyWare)
Herndon, VA / Online (AnyWare)
New York / Online (AnyWare)
Rockville, MD / Online (AnyWare)
Alexandria, VA / Online (AnyWare)
Ottawa / Online (AnyWare)
Rockville, MD / Online (AnyWare)
Hur föredrar du att bli kontaktad:

Please Choose a Language

Canada - English

Canada - Français