Utbildning och kurs: Effektiv kommunikation

Nivå: Foundation
Snittbetyg: 4,8/5 4,78/5 Based on 196 Reviews

Medarbetare och chefer på alla nivåer måste kunna kommunicera tydlig och effektivt för att skapa goda arbetsrelationer. Genom självskattningar, rollspel och videosimuleringar får du under denna utbildning förmåga att hantera alla tänkbara situationer på ett flexibelt, äkta och självsäkert sätt för att skapa relationer som bygger på ömsesidig tillit och respekt.

NYA, alternativa sätt att delta, LÄS MER HÄR ›

Nyckelfunktioner:

  • Välj att delta via Blended learning eller enbart lärarlett
  • Exklusivt LinkedIn medlemskap för erfarenhetsutbyte med kollegor och experter

Du kommer lära dig att:

  • Skapa arbetsrelationer som bygger på förtroende och respekt
  • Kommunicera effektivt genom att använda ett enkelt och tydligt språk
  • Lyssna mer aktivt för att förutse och undvika missförstånd
  • Främja förståelse för kulturella skillnader på din arbetsplats
  • Ta bort hinder som försvårar kommunikation och fokusera på icke-verbala signaler

Certifications/Credits:

PMI 17 PDU

Välj den utbildningsform som passar dig bäst

BLENDED LEARNING

On-Demand & Live Review Session

Unlimited annual access to:

  • Library of on-demand Business Professional courses
  • 1-day instructor-led review sessions

LIVE, LÄRARLEDD

I klass & Live, Online-utbildning

  • 3-day instructor-led training course
  • Earn 17 PMI PDUs
  • Self-assessments
  • Role-playing activities
  • Video simulations
  • After-course instructor coaching benefit
  • Learning Tree end-of-course exam included

PREMIUM UTBILDNING

Obegränsad tillgång till allt

Unlimited annual access to:

  • Library of on-demand Business Professional courses
  • 3-day instructor-led training course
  • 1-day instructor-led review sessions
  • Action plan included
  • After-course instructor coaching benefit
  • Learning Tree end-of-course exam included

FÖRETAGSINTERN UTBILDNING

Anpassa kurs och innehåll efter teamets behov

  • Använd denna eller någon annan utbildning i ditt företag
  • Fullskalig programutveckling
  • Levereras när, var och hur du vill
  • Blandade utbildningsmodeller
  • Skräddarsytt innehåll
  • Coaching av ett expertteam
View Details ›

Anpassa kurs och innehåll efter teamets behov

Kontakta oss

Utveckla dig och ditt team med anpassade eller öppna kurser alternativt e-learning

Learning Tree erbjuder kundanpassad utbildning hos er, öppna kurser i Stockholm, London eller Washington, möjlighet att delta via våra Anywhere centers (Malmö, Göteborg, Linköping, Stockholm eller Borlänge) eller olika former av e-learning med lärarstöd. Läs mer på www.learningtree.se/priser .

On-Demand & Live Review Session

Communication Skills Blended Training Information

  • Communication Skills Blended Learning Description

    This product offers access to a library of on-demand business leadership, communications, and professional growth and development courses. At any time during your annual access to this offering, you may attend one of our 1-day review sessions focused specifically on Communicating and Engaging with Others (4974)

On-Demand Training Content

  • On-Demand Course List

    • A Four Step Process to Website Success
    • BizPro Fire Talks
    • Business for Technologists (B4T)
    • Career Development
    • Consultative Sales
    • Emerging Technologies
    • Executive Strategy
    • Leading Technology Teams
    • Management by Strengths
    • Managing a Compliance Engagement
    • Meeting Starters
    • Millennials
    • Professional Development
    • Professional Growth
    • The Five Unconventional Pillars of Effective Marketing
    • Working in and Leading Virtual Teams
    • Leadership Essentials

Communication Skills Training FAQs

  • What background do I need?

    No specific experience is required.

  • Is the on-demand content the same as the 3-day instructor class?

    No. While many of the same points are covered, taking the instructor-led Communication Skills course provides the deepest dive into that topic. This offering is intended for those who wish to gain a broad knowledge of the topics described in the course outline above - including communications.

  • What on-demand content will I receive?

    An outline of the content you will receive can be seen above. You will also get access to any new on-demand content that becomes available during your annual enrollment period.

  • How will I access my course materials if I choose this method?

    Once payment is received, you will receive an email from Learning Tree with all the links and information you need to get started.

  • How can I sign up for a review session?

    Once you are enrolled in the program, specific details and dates will be sent to you.

One Day Instructor-Led Review

You'll be able to register for a Training Review Session at any time after you've placed your order.

  • 8 jan (1 dag)
    9:00 - 4:30 EST
    Online (AnyWare) Online (AnyWare)
  • 17 mar (1 dag)
    9:00 - 4:30 GMT
    London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)
  • 30 mar (1 dag)
    9:00 - 4:30 EDT
    Online (AnyWare) Online (AnyWare)
  • 9 jun (1 dag)
    9:00 - 4:30 EDT
    Online (AnyWare) Online (AnyWare)
  • 16 jun (1 dag)
    9:00 - 4:30 BST
    London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)
  • 15 sep (1 dag)
    9:00 - 4:30 BST
    London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)
  • 22 sep (1 dag)
    9:00 - 4:30 EDT
    Online (AnyWare) Online (AnyWare)

I klass & Live, Online-utbildning

Note: This course runs for 3 dagar

  • 4 - 6 mar 9:00 - 4:30 GMT London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 17 - 19 jun 9:00 - 4:30 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 2 - 4 sep 9:00 - 4:30 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 29 - 31 jan 9:00 - 4:30 EST Herndon, VA / Online (AnyWare) Herndon, VA / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 1 - 3 apr 9:00 - 4:30 EDT New York / Online (AnyWare) New York / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 13 - 15 maj 9:00 - 4:30 EDT Ottawa / Online (AnyWare) Ottawa / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 29 - 31 jul 9:00 - 4:30 EDT Herndon, VA / Online (AnyWare) Herndon, VA / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

  • 30 sep - 2 okt 9:00 - 4:30 EDT New York / Online (AnyWare) New York / Online (AnyWare) Boka Din Kursplats

Kurs med startgaranti

När du ser symbolen för “Guaranteed to Run” vid ett kurstillfälle vet du att kursen blir av. Garanterat.

Communication Skills Instructor-Led Training Information

  • Communication Skills Training Course Description

    In this Communication Skills Training, you learn how to achieve results in your communications with others and build collaborative relationships that emphasize trust and respect. Through interactive workshops, self-assessments, role-playing activities and video simulations, you gain practical experience initiating and responding to various forms of communication. You learn to handle situations based on a flexible, genuine and self-confident approach.

  • Certification Information

Communication Skills Instructor-Led Training Outline

  • Lägga grunden

    • Använda ett enkelt, exakt och direkt språk
    • Identifiera grundläggande kommunikationsprinciper
    • Tillämpa en modell för kommunikationsprocessen
    • Ställa upp tydliga mål för din kommunikation
    • Fastställa resultat
  • Be om feedback

    • Se till att syften och resultat stämmer överens
    • Få till stånd en kommunikation
  • Komma fram till vad man ska säga och på vilket sätt

    • Lägga märke till verbala och icke-verbala signaler
    • Skapa starka band när man inte träffas öga mot öga
    • Undvika kommunikationssammanbrott
    • Skapa värde i din kommunikation
  • Stärk dina relationer

    • Skilja på värde och förslösad energi
    • Ta personligt ansvar
  • Förstå vilken roll du har i kommunikationen

    • Identifiera interna och externa faktorer som påverkardin kommunikation
    • Säkra feedback på ditt budskap
    • Kommunicera icke-defensivt
    • Förstå olika kommunikationsstilar
    • Identifiera de fyra kommunikationsstilarna
  • Känna igen din egen stil och andras stilar

    • Starka sidor och blinda fläckar hos de olika stilarna
    • Överbrygga skillnaderna mellan olika kommunikationsstilar
  • Överbrygga kommunikationsklyftan

    • Vara flexibel utan att göra avkall på din egen identitet
    • Lyssna för att bli bättre på att förstå
    • Verktyg för att lyssna aktivt
  • Ställa frågor som förtydligar

    • Bekräfta budskapet
    • Visa respekt, empati och känslighet
    • Lyssna på hela budskapet
    • Tolka icke-verbala signaler
  • Intonation

    • Hur snabbt personen talar
    • Ljudnivå
    • Gester
    • Ansiktsuttryck
    • Kroppshållning
    • Hur utrymmet används
    • Klädsel
    • Ögonkontakt
    • Uppnå äkta kommunikation
    • Skapa öppenhet
  • Avgöra när det är läge att tala och när det inte är det

    • Identifiera hur mycket som är lämpligt att berätta
    • Skapa värde och förtroende
    • Arbeta med en tredimensionell beteendemodell
  • Identifiera hur du samspelar med andra och hur du kan förbättra samspelet

    • Hitta en balans mellan vad du vill ha och vad du säger
    • Få kroppsspråk och budskap att stämma överens
  • Förstärka ditt budskap för att uppnå avsett resultat

    • Skapa övertygande och trovärdiga budskap
    • Säkerställa att din inställning stödjer och intehindrar kommunikationen
    • Låta tystnaden tala
    • Kommunicera över kulturella gränser
    • Hitta rätt utanför de kulturella gränserna
  • Utveckla en bättre lyhördhet för kulturella skillnader

    • Bygga upp större tillit till virtuella team
    • Arbeta med filter och antaganden
  • Öka din medvetenhet för att undvika missförstånd

    • Ifrågasätta dolda antaganden
    • Känna igen dina egna och andras filter
    • Arbeta konstruktivt med känslor
    • Hantera ilska
  • Ta sig igenom personliga problem

    • Uttrycka ilska på ett konstruktivt sätt
    • Minimera defensiva reaktioner hos andra
    • Hantera känslomässigt laddade situationer
  • Avväpna en känslomässig situation samtidigt som du behåller fattningen

    • Ta ansvar för dina känslor

Communication Skills Training FAQs

  • What background do I need?

    No specific experience is required.

Obegränsad tillgång till allt

Note: This course runs for 3 dagar

  • 4 - 6 mar 9:00 - 4:30 GMT London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 17 - 19 jun 9:00 - 4:30 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 2 - 4 sep 9:00 - 4:30 BST London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)

  • 29 - 31 jan 9:00 - 4:30 EST Herndon, VA / Online (AnyWare) Herndon, VA / Online (AnyWare)

  • 1 - 3 apr 9:00 - 4:30 EDT New York / Online (AnyWare) New York / Online (AnyWare)

  • 13 - 15 maj 9:00 - 4:30 EDT Ottawa / Online (AnyWare) Ottawa / Online (AnyWare)

  • 29 - 31 jul 9:00 - 4:30 EDT Herndon, VA / Online (AnyWare) Herndon, VA / Online (AnyWare)

  • 30 sep - 2 okt 9:00 - 4:30 EDT New York / Online (AnyWare) New York / Online (AnyWare)

Kurs med startgaranti

När du ser symbolen för “Guaranteed to Run” vid ett kurstillfälle vet du att kursen blir av. Garanterat.

Communication Skills Unlimited Access Training Information

  • Communication Skills Unlimited Access Training Bundle Description

    This product offers access to a library of on-demand business leadership, communications, and professional growth and development courses. At any time during your annual access to this offering, you may attend one of our 1-day review sessions focused specifically on Communicating and Engaging with Others (4974). Enrolling in this bundle also grants you access to any of our multi-day Introduction to Communication Skills (292) course events.

On-Demand Training Outline

  • On-Demand Course List

    • A Four Step Process to Website Success
    • BizPro Fire Talks
    • Business for Technologists (B4T)
    • Career Development
    • Consultative Sales
    • Emerging Technologies
    • Executive Strategy
    • Leading Technology Teams
    • Management by Strengths
    • Managing a Compliance Engagement
    • Meeting Starters
    • Millennials
    • Professional Development
    • Professional Growth
    • The Five Unconventional Pillars of Effective Marketing
    • Working in and Leading Virtual Teams
    • Leadership Essentials

Communication Skills Training FAQs

  • What background do I need?

    No specific experience is required.

  • Is the on-demand content the same as the 3-day instructor class?

    No. While many of the same points are covered, taking the instructor-led Communication Skills course provides the deepest dive into that topic. This offering is intended for those who wish to gain a broad knowledge of the topics described in the course outline above - including communications.

  • What on-demand content will I receive?

    An outline of the content you will receive can be seen above. You will also get access to any new on-demand content that becomes available during your annual enrollment period.

  • How can I sign up for a review session or in Instructor-led version of the course?

    Once you are enrolled in the program, specific details and dates will be sent to you.

  • How will I access my course materials if I choose this method?

    Once payment is received, you will receive an email from Learning Tree with all the links and information you need to get started.

One Day Instructor-Led Review

You'll be able to register for a Training Review Session at any time after you've placed your order.

  • 8 jan (1 dag)
    9:00 - 4:30 EST
    Online (AnyWare) Online (AnyWare)
  • 17 mar (1 dag)
    9:00 - 4:30 GMT
    London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)
  • 30 mar (1 dag)
    9:00 - 4:30 EDT
    Online (AnyWare) Online (AnyWare)
  • 9 jun (1 dag)
    9:00 - 4:30 EDT
    Online (AnyWare) Online (AnyWare)
  • 16 jun (1 dag)
    9:00 - 4:30 BST
    London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)
  • 15 sep (1 dag)
    9:00 - 4:30 BST
    London / Online (AnyWare) London / Online (AnyWare)
  • 22 sep (1 dag)
    9:00 - 4:30 EDT
    Online (AnyWare) Online (AnyWare)

Anpassa kurs och innehåll efter teamets behov

Course Outline

  • Lägga grunden

    • Använda ett enkelt, exakt och direkt språk
    • Identifiera grundläggande kommunikationsprinciper
    • Tillämpa en modell för kommunikationsprocessen
  • Ställa upp tydliga mål för din kommunikation

    Fastställa resultat

    • Be om feedback
    • Se till att syften och resultat stämmer överens

    Få till stånd en kommunikation

    • Komma fram till vad man ska säga och på vilket sätt
    • Lägga märke till verbala och icke-verbala signaler
    • Skapa starka band när man inte träffas öga mot öga
  • Undvika kommunikationssammanbrott

    Skapa värde i din kommunikation

    • Stärk dina relationer
    • Skilja på värde och förslösad energi

    Ta personligt ansvar

    • Förstå vilken roll du har i kommunikationen
    • Identifiera interna och externa faktorer som påverkardin kommunikation
    • Säkra feedback på ditt budskap
    • Kommunicera icke-defensivt
  • Förstå olika kommunikationsstilar

    Identifiera de fyra kommunikationsstilarna

    • Känna igen din egen stil och andras stilar
    • Starka sidor och blinda fläckar hos de olika stilarna

    Överbrygga skillnaderna mellan olika kommunikationsstilar

    • Överbrygga kommunikationsklyftan
    • Vara flexibel utan att göra avkall på din egen identitet
  • Lyssna för att bli bättre på att förstå

    Verktyg för att lyssna aktivt

    • Ställa frågor som förtydligar
    • Bekräfta budskapet
    • Visa respekt, empati och känslighet
    • Lyssna på hela budskapet

    Tolka icke-verbala signaler

    • Intonation
    • Hur snabbt personen talar
    • Ljudnivå
    • Gester
    • Ansiktsuttryck
    • Kroppshållning
    • Hur utrymmet används
    • Klädsel
    • Ögonkontakt
  • Uppnå äkta kommunikation

    Skapa öppenhet

    • Avgöra när det är läge att tala och när det inte är det
    • Identifiera hur mycket som är lämpligt att berätta
    • Skapa värde och förtroende

    Arbeta med en tredimensionell beteendemodell

    • Identifiera hur du samspelar med andra och hur du kan förbättra samspelet
    • Hitta en balans mellan vad du vill ha och vad du säger

    Få kroppsspråk och budskap att stämma överens

    • Förstärka ditt budskap för att uppnå avsett resultat
    • Skapa övertygande och trovärdiga budskap
    • Säkerställa att din inställning stödjer och intehindrar kommunikationen
    • Låta tystnaden tala
  • Kommunicera över kulturella gränser

    Hitta rätt utanför de kulturella gränserna

    • Utveckla en bättre lyhördhet för kulturella skillnader
    • Bygga upp större tillit till virtuella team

    Arbeta med filter och antaganden

    • Öka din medvetenhet för att undvika missförstånd
    • Ifrågasätta dolda antaganden
    • Känna igen dina egna och andras filter
  • Arbeta konstruktivt med känslor

    Hantera ilska

    • Ta sig igenom personliga problem
    • Uttrycka ilska på ett konstruktivt sätt
    • Minimera defensiva reaktioner hos andra

    Hantera känslomässigt laddade situationer

    • Avväpna en känslomässig situation samtidigt som du behåller fattningen
    • Ta ansvar för dina känslor

Har du frågor om vilken utbildning som är rätt för dig?

call 08-506 668 00




100% Satisfaction Guaranteed

100 % nöjd. Eller få pengarna tillbaks!*

  • Är du inte 100 % nöjd betalar du ingen kursavgift.
  • Kursavgiften förfaller till betalning 7 dagar efter kursens start, med undantag för On-Demand kurser.
  • Du kan välja att betala mot faktura eller kreditkort.

*Partnerkurser kan ha andra villkor, kontakta oss för mer information.

London / Online (AnyWare)
London / Online (AnyWare)
London / Online (AnyWare)
Herndon, VA / Online (AnyWare)
New York / Online (AnyWare)
Ottawa / Online (AnyWare)
Herndon, VA / Online (AnyWare)
New York / Online (AnyWare)
Hur föredrar du att bli kontaktad:

Please Choose a Language

Canada - English

Canada - Français