Det finns inga varor i din kundvagn. Fortsätt handla på vår Kurskatalog sida.
Betala Nu -ELLER- betala Senare
Betala med kreditkort nu
-ELLER - betala mot faktura som vanligt.
PDF Lägg till på önskelista
Kursen går igenom ITIL Foundation-materialet i enlighet med den av AXELOS fastställda kursplanen (ITIL Foundation Syllabus). Kursen levereras i ett blandat format där varje utbildningsblock inleds och avslutas med ett interaktivt lärarlett webinarium. Självstudiearbetet genomförs i Lexicons digitala utbildningsplattform med åtkomst till kursmaterial, olika kunskapstester samt möjlighet att under hela kuren ställa frågor till kursledaren i ett online-forum.
Kursdeltagaren kan kontinuerligt följa hur stor del av kursen som är avklarad och vilka moment som återstår.
Understanding ITIL and Service Management
Introducing the Service Lifecycle
Course Test (10 Question + some add-ons)
Using Service Strategies to Create Value (1 h)
Service Strategy Processes (40 min)
Course Test (12 questions)
Manging Service Strategy Processes
Course Test (9 Questions)
Introducing Service Design (1.5 h)
Course Test (8 Questions + some add-ons)
Service Level Management (47 min)
Managing Key Service Design Processes (1 h 47 min)
Course test (17 Questions)
Service Transition Policies and Processes (1h 21 min)
Change Management for IT Services (1 h)
Course test (12 Questions)
Service Operation Scope and Functions (1h 13 min)
Course test (9 Questions)
Incident Management (1 h)
Problem, Event, Request and Access Management (1h 16 min)
Course Test (9 Questions)
Introduction to Continual Service Improvement (1h 15 min)
Course Test (10 questions)
Instructions about the exam and the set up
A mock up exam of 40 multiple choice questions
Öka teamets effektivitet och höj produktiviteten hos team-medlemmarna med denna kurs. Du väljer plats och kan självklart välja att köra den i klassrum eller live, online, eller kombinera dessa.
Utbildningen kan anpassas efter era behov och situation så att den motsvarar exakt vad ni behöver för att ni skall utvecklas och ännu bättre stödja verksamhetens mål.